Co to jest storytelling

Marketing to branża, w której trendy i sposoby angażowania konsumentów stale się zmieniają. Jednak wśród popularnych technik marketingowych można wyróżnić także takie, które od lat sprawdzają się doskonale zyskując uwagę i sympatię klientów. Do jednej z najbardziej skutecznych metod można zaliczyć storytelling. Czym jest i jak działa storytelling? Jak implementować go w firmie? Podpowiadamy.

Czym jest storytelling?

Storytelling określany mianem marketingu narracyjnego to pojęcie oznaczające strategię opowiadania o produkcie, usłudze czy firmie przy pomocy opowieści . Może być ona implementowana w każdym rodzaju komunikacji marketingowej oraz przyjmować charakter pouczający lub wpływać na emocje konsumentów. Storytelling wymaga dużego zaangażowania i kreatywności od osób pracujących nad promocją danego produktu lub firmy. Jednak dobrze prowadzony marketing narracyjny to to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, które pozwala na tworzenia atrakcyjnych przekazów promocyjnych poprzez nadanie produktom pewnej wartości lub przyciągnięcie uwagi odbiorców w odpowiedni sposób.

Storytelling – dlaczego działa?

Narzędzie marketingowe, jakim jest storytelling to niezwykle skuteczny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki i dobrych relacji z odbiorcami tworzonych produktów czy usług. Marketing narracyjny jest tak efektywny ze względu na swoją formę – nie jest nachalny i nie wmusza konsumentowi niepotrzebnych mu produktów. Storytelling tworzy opowieść w wyobraźni odbiorcy poprzez tworzenie emocjonalnie nacechowanych form reklamy oraz tworzenie jasnych i przystępnych dla odbiorców form. Dobrze wykreowany storytelling pozwala także na uproszczenie skomplikowanych koncepcji oraz nadane firmie i jej produktom bardziej ludzkiego charakteru. Prowadzi to do budowania lojalności, zaangażowania i zaufania klientów.

Jak wykorzystać storytelling w swojej firmie?

Storytelling to metoda stwarzająca wiele możliwości dla firm prowadzących różnego rodzaju działalność. W tym celu wykorzystuje się techniki, takie jak tworzenie bohatera lub antybohatera kontynuującego określoną wcześniej narrację w następnych odsłonach kampanii reklamowych. Równie dobrze sprawdza się przedstawianie konkretnych emocji czy pokazywanie scenek wywołujących pozytywne emocje – dobrym przykładem są klipy wideo tworzone przez marki takie jak Ikea czy Allegro.

Podczas budowania świadomego storytellingu warto zdecydować się na usługi firm zajmujących się tworzeniem angażujących treści. Profesjonalistami w tej dziedzinie jest firma Freshmail.pl oferująca szeroki zakres usług mających na celu opracowywanie oraz tworzenie skutecznych strategii komunikacji z odbiorcami. Usługi Freshmail.pl to gwarancja kreowania profesjonalnych i nastawionych na zysk rozwiązań w zakresie email marketingu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here