Wyzwania sportowe - do czego mogą przydać Ci się w firmie

Sportowców napędzają wyniki. Pracowników też, ale sportowcy mają pewną przewagę. Mianowicie stale mają przed oczami wizję medalu i wszystkich związanych z nim korzyści. A pracownicy? Wykonują swoje codzienne obowiązki, a gdzieś w przyszłości majaczą korzyści. To jednak nie wpływa korzystnie na ich motywację…

Atrakcyjność nieatrakcyjnego

Nawet do najciekawszej pracy kiedyś wkradnie się rutyna. Jest to konieczny skutek wielokrotnego powtarzania czynności. W tym czasie motywacja gdzieś się ulatnia, a za nią wychodzą efekty. Grywalizacja może rozwiązać ten problem. Polega ona na przekształceniu pracy w wyzwania sportowe. Dzieje się tak poprzez na przykład wprowadzenie systemu punktów za konkretne wyniki czy przejawianie inicjatywy. Za określoną liczbę punktów uzyskuje się nagrodę, która powinna być adekwatna do włożonych wysiłków. 

Jakie korzyści odnosi firma?

Grywalizacja w firmie podnosi poziom motywacji pracowników. Nie służą oni wizji abstrakcyjnych korzyści w dalekiej przyszłości. Sytuacja jest jasno określona. Należy zrobić A i B, a w nagrodę otrzymamy C. Takie rozwiązanie sprawia, że pracownicy w dużo większym stopniu angażują się w swoje zadania, a co za tym idzie, przynoszą zyski dla całej firmy. Ponadto ich praca staje się ciekawsza i satysfakcjonująca, dzięki czemu spadnie liczba odejść z powodu znudzenia i wypalenia.

Nie tylko dla pracowników

Jakkolwiek grywalizacja dla firm oznacza głównie sprawne i ciekawe zarządzanie pracownikami, można wykorzystać ją również do budowania relacji z klientami. Zamiast budowania kolejnych standardowych ofert sprzedażowych i kampanii reklamowych można zaangażować klientów w relację z firmą czy marką. Przykłady można mnożyć w nieskończoność. Zbieranie punktów w specjalnie przygotowanej grze, które następnie można wymienić na darmowy produkt. Odpowiednio przeprowadzona grywalizacja w marketingu będzie sprawiać, że klienci zwiążą się emocjonalnie z marką czy firmą, która dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i wiernym klientom osiągnie wyższą pozycję na rynku.

Co czeka w przyszłości?

Eksperci są zdania, że grywalizacja to przyszłość zarówno Human Resources jak i Public Relations. W motywowaniu, a nawet naborze pracowników wykorzystuje ją na przykład Google, uznawany za najlepszego pracodawcę na świecie. Warto zatem dołączyć do grona wspaniałych pracodawców, którego pracownicy zawsze są zwarci i gotowi do działania, które sprawia im przyjemność.

W marketingu również wykorzystano większość pomysłów. A grywalizacja jest tu stosunkowo młoda, zatem stwarza pole do kreatywnych rozwiązań, które pozwolą zbudować oparte na ciekawych doświadczeniach relacje z klientami.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here