Odżywianie na wakacjach – 5 sposobów na zachowanie zdrowej diety

0
121

Podróże to coś, co kocha każdy z nas. Odpoczywamy, zachwycamy się widokami, lecz czasem też zapominamy o zdrowej diecie i zajadamy się wszystkim, co znajdujemy pod ręką. Niestety, nie jest to dobre dla naszego organizmu. A chyba nie chcemy wrócić do domu z nadprogramowymi kilogramami? Jeśli nie, poniżej znajdziesz 5 sposób na to, by nawet na urlopie zachować zdrową dietę.

Regularne posiłki

Niektórzy podróżujący w innym klimacie tracą apetyt, innym natomiast znacznie się wyostrza. Bez względu na to, do której grupy się zaliczasz, musisz pamiętać, aby trzymać się zasady jedzenia ok. 5 posiłków dziennie. Nieodzownym elementem urlopu musi być śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Pożywne śniadanie zapewni energię na kilka godzin, dzięki czemu bez przeszkód można zwiedzać. Kolację trzeba zjeść ok. 2 – 3 godziny przed snem, aby organizm zdążył ją dobrze strawić.

Niezdrowy tłuszcz obchodź szerokim łukiem

Nie chcąc nabawić się kłopotów z żołądkiem, a później nadprogramowych kilogramów, warto podczas obiadu i kolacji unikać ciężkostrawnych mięs i tłustych sosów. Jeśli jest taka możliwość, lepiej dla organizmu, jeśli wybierzesz chude mięso lub rybę, a do tego solidną porcję warzyw, zawierających mnóstwo niezbędnych witamin i minerałów. Zdrowe tłuszcze mogą stanowić ciekawy dodatek do dań, dlatego korzystaj z oliwy z oliwek, która ma w sobie mnóstwo nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, a  ponadto szereg cennych witamin.

Unikaj podjadania

Unikaj podjadania

Na urlopie zazwyczaj cały czas mamy dostęp do jedzenia. Co więcej, czujemy się zwolnieni z obowiązku trzymania diety, ponieważ odpoczywamy. Niestety, już na samym początku najlepiej twardo powiedzieć, że nie będziemy podjadać. Musimy to zrobić, ponieważ niekontrolowane jedzenie może spowodować gwałtowny wzrost wagi. Z drugiej jednak strony, nie popadajmy w skrajność. Kiedy gdzieś wyjedziemy, to normalne, że chcemy popróbować różnych przysmaków z nowego miejsca. Ważne, byśmy zachowali umiar i zdrowy rozsądek.

Ogranicz cukier i alkohol

Zamiłowanie do cukru może objawić się na wakacjach. Zbyt duże ilości słodkiego na pewno nie wyjdą nam na dobre. Dlatego, jeśli jesteśmy świadomi jego zjadania, musimy postarać się go ograniczyć. Z jakiego powodu? Ponieważ nie jesteśmy pewni, ile cukru znajduje się w hotelowym jedzeniu. Może się przecież zdarzyć, że nie zawsze będziemy mieli do wyboru coś dietetycznego. Wszystko zależy, gdzie jesteśmy i jakie zwyczaje panują w konkretnym miejscu.

Wyjazd wakacyjny to czas rozluźnienia. Alkohol może nam w tym pomóc i nie musimy go sobie odmawiać. Powinniśmy pamiętać tylko, by nie był pity z byt dużych ilościach. Najlepiej unikać kolorowych drinków, które zawierają sporą ilość cukry oraz zadbać o prawidłowe nawadnianie, czyli ok. 1,5 – 2 l wody dziennie.

Chcąc szybko i bezproblemowo schudnąć przed wakacjami, warto skorzystać z diety pudełkowej. Doskonałym pomocnikiem w wyborze będzie porównywarka cateringów dietetycznych Dietly, która pozwoli nam cieszyć się smukłą sylwetką na pięknej, słonecznej plaży.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here