Jak zaoszczędzić na artykułach BHP

W niemal każdym zakładzie pracy korzysta się i zużywa artykuły BHP. W wielu miejscach stanowią one istotny element pracy na danym stanowisku, a ich wydawanie odbywa się codziennie. Nadmierne zużycie artykułów BHP może niepotrzebnie zwiększać wydatki przedsiębiorstwa oraz wzmaga częstotliwość składania zamówień. Dlatego wielu przedsiębiorców poszukuje skutecznych sposobów i metod na obniżenie poziomu zużycia środków BHP. Podstawowym sposobem, by to osiągnąć jest wprowadzenie systemów kontroli oraz nadzoru, które będą czuwać nad Twoimi pracownikami w trakcie wydawania i użytkowania środków. Poniżej przybliżamy ten temat skupiając się na jednym z najnowocześniejszych rozwiązań, jakim są maszyny vendingowe do artykułów BHP. 

Automaty wydające – dla poprawy funkcjonowania Twojej firmy 

Automaty vendingowe to po prostu automaty wydające środki i akcesoria o określonym charakterze. Urządzenia takie kojarzą nam się przede wszystkim z kupowaniem przekąsek – takich jak napoje gazowane lub batoniki. Wbrew pozorom, również inne grupy produktów mogą być w nich udostępniane. Automaty z artykułami BHP trafiają często do dużych zakładów pracy – takich jak hale fabryczne, firmy produkcyjne, budowlane, konstrukcyjne, montażowe oraz do licznych innych podmiotów na polskim rynku. Wszędzie tam, gdzie zatrudnia się dużą liczbę osób korzystających na co dzień ze środków ochronnych – można stosować automaty. 

Zaletą automatów BHP jest fakt, że proces wydawania jest w pełni automatyczny oraz kontrolowany – za każdym razem przebiega w taki sam sposób. Produkty są cały czas dostępne, przez 24 godziny na dobę. Nie ma potrzeby korzystania ze specjalnego kluczyka otwierającego szafkę lub pomieszczenie magazynowe. Wszystkie przedmioty znajdują się w jednym miejscu i są ulokowane za szklaną szybką. Pragnący skorzystać z nich pracownicy mogą szybko ustalić swoje zapotrzebowanie oraz dobrać odpowiedni zestaw środków BHP. 

Oszczędności i inne korzyści – generowane przez automaty vendingowe 

Podstawową zaletą wprowadzenia automatów BHP do swojej firmy jest możliwość wygenerowania oszczędności, na skutek obniżenia poziomu zużycia poszczególnych produktów. Stopery wygłuszające hałas, rękawiczki winylowe lub lateksowe, środki do dezynfekcji powierzchni – to tylko kilka przykładowych artykułów BHP, których zużycie można znacząco obniżyć. 

Generowaniu oszczędności sprzyja także fakt, że automaty obsługiwane są przez aplikacje nadzorujące ich pracę. Za pomocą aplikacji możesz wprowadzić kilka kluczowych programów lub reguł, według których odbywać się będzie proces wydawania. Przykładowo, masz możliwość nałożenia ograniczeń dotyczących konkretnych produktów lub ich grup. Ograniczenia mogą dotyczyć limitu egzemplarzy wydawanych w ciągu 24 godzin lub na konkretnego pracownika.

Maszyny vendingowe pozwalają też na bieżące nadzorowanie ich stanu i wyposażenia. Aplikacja obsługująca automat będzie generować automatyczne zamówienia (zgodnie z wprowadzonymi przez Ciebie zaleceniami), gdy tylko ilość egzemplarzy danego produktu zbliży się do dolnej granicy. Jest to duże ułatwienie w tych przedsiębiorstwach, w których zamawianie środków BHP odbywa się regularnie – na przykład co kilka dni.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWizyta u okulisty

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here